2014-07-28

Travelling random: Kefalonia

Ahoj všem!
Jako spousta z vás jsem si naordinovala takový menší blogový prázdniny no a právě to, jak jsem si je užívala, bych vám chtěla dneska přiblížit. A zároveň i pro sebe zachovat živoucí vzpomínky na skvělou dovolenou, abych se k nim mohla vrátit, až na mě přijde podzimní splín. Jsem milovník léta, tepla a moře, takže kdo to nemusí, honem pryč! Možná už jsem někde psala, že moje asi nejoblíbenější destinace je Řecko. Miluju tamní architekturu, moře, jídlo, atmosféru - prostě asi všechno. Loni jsem zvolila tak trochu párty dovolenou v Chorvatsku, která byla sice super, ale utvrdila jsem se v tom, že tato země mi opravdu k srdci nepřirostla. Upřímně nechápu, že vzhledem k cenám a chováním místních k turistům je tato země Čechy tak oblíbená. Před dvěma lety jsem si splnila sen, podívat se na Lefkadu, která mě uchvátila. A pro tentokrát jsme zvolili sousední ostrov Kefalonie, kterej má rozhodně taky co ukázat. A hlavně taky to, že není tak prožranej turistama. Při představě, že by mě někdo zavřel do nějakýho hotelu v Egyptě či Turecku s umělým opečovaným trávníčkem, narval mi na ruku allin pásku a každej den u snídaně bych musela snášet spoustu rodin s uřvanýma fakanama či turistů mačkajících se ve frontě na snídani, se mě fakt dělá leda zle. Samozřejmě je to i o finančních možnostech, ale čím jsem starší, tím víc vyhledávám krásno a turisticky nezkaženo. Když mi každej druhej člověk při odpovědi na dotaz, kam jedeme, opáčil "Cožé? Kefalonie? Kde to jé?", tak mě bylo jasný, že jsem si vybrala skvěle. Řecko, vážení, neznamená jen Krétu či Zakyntos :). Jo a uvařte si kafe, bude to delší a hodně obrázkový!



Začněme tedy hned tak trošku turistickou atrakcí. Byli jsme zvyklí žít si na ostrově skoro jako Robinsoni a stýkat se jen s místníma, tak nás tady ty autobusy plivající polský turisty trošku vyděsily :). Ale i tak plavba loďkou po jezírku Melissani s tou nejmodřejší vodou stála za to.


Velká škoda je, že Kefalonie se poměrně často potýká se zemětřesením a to poslední letos v zimě bohužel zanechalo spoustu škod :(. Rozsáhlý sesuvy půdy jsou patrný na spoustě pláží, zde nafocená Platia ammos, na kterou jsem se snad nejvíc těšila, je bohužel úplně nepřístupná a tak se lze kochat jen zvrchu.


Ta modrá voda mě nepřestane bavit! Zde na pláži Myrtos, asi nejznámější pláž ostrova, ale přesto se dá po stranách pláže najít pěkný ležení, kde jste v okruhu min. 50 metrů sami.





Navštívit městečka Assos či Fiskardo, která vás dostanou svou malebnou benátskou atmosférou, je nutnost... 


Pláž Petani, ležící téměř v samým epicentru lednovýho zemětřesení, taky dostala místy zabrat, ale přesto je nádherná. Jen raději nepřemýšlet, jakej uvolněnej šutr se může z tak stometrovýho útesu sesypat...


Tzatziki a řeckej salát everyday! A to jako doslova. Objížděli jsme na doporučení našich domácích místní taverničky v domácím stylu a hledali ty nejlepší, nyní už je šperkujem v Brně a máme radost, že se nám daří ty řecký velmi slušně napodobit!


I tohle se dá na Kefalonii najít, pláž s červeným pískem Xi, takový malý Bulharsko...


Vouti beach, malinká, byli jsme tam skoro sami, jedna z našich nej!



Prostě klid, pohoda a minimum lidí!




Moji plážoví kámoši - Ve zkratce - Hawaiian super konzistence gelu, boží vůně, ale mám pocit, že je takovej jakoby strašně agresivní a dráždí pleť! Sun dance - jako obvykle nezklamal, pro letošek tropická vůně, která mě sice neurazila, ale loňskej kokos se teda více poved. Překvapením je olej od Piz buin, musela jsem konstatovat, že vyšší cena zde znamená opravdu i vyšší kvalitu. Skvěle se roztírá, krásně voní, ihned se vsakuje...paráda! Asi od této značky vyzkouším něco i příště.


Plážové nezbytnosti - ovoce na pláž nám takto krásně do krabičky chystala paní domácí. Jako vážně, ubytování tam nemělo chybu. A knížku Žítkovské bohyně můžu jen doporučit, je to fakt zajímavý a chytlavý počtení. Kromě ní jsem přečetla i Snow leoparda od Jo Nesba. A jo, samože, knížku jsem přečetla jedním dechem, ale stejně. Po Sněhulákovi mi to přijde tak trošku překombinovaný a na jedno brdo a celkem předvídatelný. Už v ani ne v půlce knížky tušíte, kdo bude figurovat v hlavní zápletce. No a Oreo - tak určitě!



Ubytování v Oasis rooms, které jsme si sehnali přes booking, můžu jen doporučit. Za pusu (vyšlo nás asi 13 eur na osobu na noc), krásně čisto, servis, čerstvé pečivo k snídani, milí a ochotní upovídaní domácí a hlavně jsme tam byli v podstatě jen my sami, v mini vesničce uprostřed kopců. Nebyli jsme sice ubytovaní úplně u moře, ale stejně je na Kefalonii nutnost mít pujčené auto (což doporučuju zařídit  dostatečně předem, já jsem to trošku  zanedbala a tak jsme mohli ušetřit dobrých 100 eur..). Snad jsem vypsala všechny hlavní body, celou dovolenou hodnotím fakt skvěle a důkaz, že člověk nemusí utrácet majlant a cestovat za exotikou, aby si užil nadpozemskou krásu. Jaká dovolená je vaše oblíbená? Kam letos vyrážíte vy? Na jakékoli dotazy ráda odpovím v komentářích.

30 comments:

  1. Řecké ostrovy jsou podle mě nejkrásnější místa na dovolenou po Evropě :) já byla na Korfu, s přítelem jsme si půjčili skútr a za tři dny ho projeli křížem krážem od útesů a skalních útvarů na pobřeží jako z nějaké pohádky až po horské turisty nedotčené uličky, kde se zastavil čas a lidé tam vozí otepi slámy na oslu nebo babička s dědou válí obří sud na víno. Hrozně ráda na to vzpomínám.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, třeba ty stáda koz v horách...úplně jinej svět!

      Delete
  2. Na Kefalonii jsem byla před třemi lety na výletě, když jsem byla na Parze a krásná. Řecko zbožňuji, je tam nádherně! Krásné fotky, hned bych jela.
    Letos se rozhoduji mezi Kapverdami a Krétou, ale na Krétu jedině do jednoho hotelu, který na samotě (bývalý pirátský přístav) 5 km od města. :)

    ReplyDelete
  3. wooow...tak to je náádhera :)) jééé, já bych hned teď chtěla k moři :))

    ReplyDelete
  4. Kefalonii, Lefkadu i Ithaku máme sježděnou ještě z doby "před dětma". A bylo milé se mrknout na Tvoje fotky, které jsou v podstatě až na lidi stejné jako ty moje:) S tím rozdílem, že jsou staré skoro deset let. Co se týče přírody, kultury, kuchyně a hlavně pohostinnosti a mentality místních, souhlasím se vším do puntíku.
    Naprosto stejně jsem se stavěla k all inclusive resortům:-) Ovšem jen do té doby, než jsme vyrazili na dovolenou s rok a půl starým capartem a později ještě druhým navrch. Člověk hodně přehodnotí priority a kouká na servis a zábavu pro mrně. Rovnice je jednoduchá, jakmile je spokojený prcek, jsou spokojení všichni. Naopak to nefunguje.
    Až letos jsme po 5 letech udělali dovolenou poznávací, prokládanou koupačkou u moře a i tak bylo třeba hledat houpačky a dětské koutky v parcích, obchodech....
    Ale těším se, že se jednoou přesně k tomu způsobu cestování vrátíme a děti budou už natolik velké, že si to užijou taky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, tohle fakt na malý děcka není,..ale nechápu mladý a bezdětný, co je na tom láká,,,holt každej jsme jinej, no :)

      Delete
  5. Kdo by neznal ostrov, kde se točila Mandolína... Prostě nádherné.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, byli jsme i na pláži, kde se to přímo natáčelo, ale tam bylo poměrně dost lidí - tedy zas, na kefalonské poměry, žádná hlava na hlavě a dalo se jít kousek dál do soukromí :)

      Delete
  6. já za týden frčím do Nea Vrasny a taky to tam miluju přesně ze stejných důvodů, Řecko je prostě top! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, zaujalo mě už při první návštěvě!

      Delete
  7. Skvělý článek a pro mě do budoucna určitě zajímavý tip! Jak říkáš, já bych se v Egyptě zbláznila, my jsme byli minulý rok na allin ve Španělsku a bylo to skvělý, krásný a na 11 dní letecky za super peníze. Ale stále dost turistů samozřejmě (i když kde ti dnes nejsou že). Každopádně jsme s přítelem taky chtěli na nějaké místo, kde by nebylo tolik přecpáno, chtěli jsme si například projet autem Itálii, nebo třeba Provence, ale když to člověk spočítá na kolik by ho to vyšlo pro dva (hlavně ten benzín) tak prostě za tu cenu můžeme jet na "all" a nemusíme škudlit každou korunu a koukat se jestli si můžeme koupit nějakou lepší véču, nebo budem muset jít na kebab.. Jinak já bych chtěla v nejbližší době s přítelem na Srí-Lanku, nebo Bali tak snad brzy našetříme!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, přesně na tenhle problém narážíme, zatím jsem byla na road tripu jen kdysi s kámoškama a prostě ve dvou je to děsně drahý. Holt si k sobě musíme najít nějakej spřátelenej pár s podobným cestovatelským naladěním. Mě zase z exotiky lákají spíš menší ostrůvky v karibiku jako třeba Curacao a potom Skandinávie a Kanada :-)

      Delete
  8. O Lefkade a Kefalonii počujem tento rok už z každej strany, takže tipujem, že budúci rok to tam bude turistami totálne narvané..tiež by som tam išla pozrieť..tie pláže vyzerajú neskutočne rajsky :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, trošku se toho bojím, že je turismus časem zkazí :( ale snad ne!

      Delete
  9. Tak to je ráj :) Hned bych jela taky! .)

    ReplyDelete
  10. Tak toto vyzerá perfektne!! :)) Až mi je ľúto, že tento rok nemám čas na poriadnu dovolenku :( Fashion Passion by Erika

    ReplyDelete
  11. Ja taky Řecko miluju, letos jsem tedy byla s mamkou v Turecku protoze tam chtěla ale uz tam nikdy nepojedu, nějak me to neoslovilo....proste Řecko je Řecko :)

    ReplyDelete
  12. Miluju Kos, ale proste ma srdecni zalezitost je Rhodos se svym starym mestem. Jsem presvedcena ze se tam musim vratit

    ReplyDelete
  13. Hned bych jela. Ještě bych poprosila o info o letenkách. Počítám, že z Brna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohužel ne, z Prahy. Z Brna lítaj na Lefkadu akorát (Preveza), takže tam se charterové letenky koupit dají. Ty na Kefalonii stála zpáteční 6700 Kč. Ale tak jako tak nás cesta + ubytko vyšla cca o 5 tis levněji než co nabízely podobný zájezdy cestovky a vybrala jsem si lokalitu podle sebe :)

      Delete
  14. vypadá to tam nádherně, mně by třeba ale vůbec nevadilo jet do zalidněnějších oblastí. nějak se mi nelíbí to pusto prázdno :D asi jsem divná :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naty, možná k tomu dospěješ až časem :D. Já jsem ve dvaceti taky měla raději místa, kde to "žilo" a čím su starší, tím mě láká spíš klid a odpočinek od ostatních lidí :-)

      Delete
  15. Krásný fotky, vypadá to tam nádherně!

    Představa dovolené v hotelovém komplexu je i pro mě děsivá, to bych se tam asi musela už od rána opíjet nějakým all inclusive alkoholem, abych se z toho nezbláznila :D Když už někam jedu, chci to místo pořádně poznat, se vším všudy, a ne že si lehnu jak vorvaň na dva týdny k hotelovýmu bazénu....
    S našima jsme vždycky jezdili do Chorvatska, byla jsem tam asi na 20 místech, protože jsme vždycky byli týden někde a na další týden se přesunuli, ať toho vidíme víc, takže jsem si to tam moc oblíbila, je tam krásně....ale vždycky to byly spíš menší ostrovy a městečka, ne ty letoviska jako je Makarská. V Řecku ani nikde jinde jsem ale u moře nebyla, takže nemůžu porovnávat, ale z tvých fotek to vypadá krásně...a hlavně je sympatické, jak je tam prázdno :D

    ReplyDelete
  16. Chci tvoji postavu!!! Jak to děláš, že nemáš celulitidu?

    ReplyDelete
  17. bože, to je nádhera! Řecko je i moje nejoblíbenější destinace - tolik krásných míst :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails