2012-12-20

Vienna shopping

Ahoj všem!
Ani nevíte, jak mě štve, že teď nemám tolik času věnovat se blogu....a už se těším, až se situace po novým roce trošku uklidní a já budu moct psát častěji. Dost mě to chybí totiž :). Dneska si dáme takovej povídací/cestovací/nakupovací článek, no upozorňuju, že bude asi dost dlouhej! Sice vám možná nepovím zrovna nějaký novinky, ale já osobně mám strašně tyhlety cestovací/do cizích drogerií šmírující články strašně ráda, tak snad vás bude bavit i ten můj. Letošní Vánoce jsem pojala ve stylu fuck off česká pošto a online nákupy jsem odpískala. Nějak se mi nechtělo třepat se, jestli mi zas půlka dárků nedojde až po Vánocích, jako tomu bylo loni. A musím říct, že jsem dost spokojená. Vydaly jsme se na celodenní nákupní maraton do Vídně. Výsledkem je to, že jsem až na pár drobností pokoupila všecky dárky a bez nějakých stresů a mačkání se. Přestože jsme se pohybovaly víceméně po centru a žádnej nákupák jsme nakonec nenavštívily, jak bylo původně v plánu, lidí bylo i míň, než jsem čekala. Jo neříkám, občas jsme si v obchodě postály ve frontě, ale žádnej masakr se nekonal. Takže všem jen doporučuju. Neříkám, že tam seženete bůhvíjaký terna, ale rozhodně lepší výběr než u nás v Brně.


 

  

F21 je v poslední době asi můj nejoblíbenější obchod. A obří asi čtyřpatrovej obchoďák, navíc dopoledne téměř prázdnej, to byl pro mě fakt ráj! 




A normálně jsem si tentokrát připadala jako pravá nefalšovaná blogerína. Byl to fakt kulturně barbarskej nechutně konzumní výlet :) Dělala sem na sebe opičky s foťákem v kabinkách, pila jsem Chai latte ze Starbucks (to víte, u nás v zatáčce ho nemáme :), na oběd si dala veggie burger z Burger Kingu, nenápadně mobilem fotila v drogerkách a na vánočních trzích se nacpala Sachrem a (což už asi tak cool blogerský úplně není) výborným ultra nezdravým hot dogem se zelím a cibulí. A samozřejmě vše průběžně dokumentovala, abych potom mohla sepsat článek, žejo...




První drogerie, do které jsem ihned vlezla, byla Bipa, což je  síť drogerií, kterou najdete opravdu na každým rohu, ještě častěji než DM. Ani v jedné z nich jsem nic zajímavýho neobjevila. Vybrakovanej stojan s Essence podobně jako u nás a bájný krémy z limitky jsem taky nikde nespatřila. Už si pomalu začínám myslet, že je to jako s tím přirozením paní doktorky v Kurvahošigutntag, sice všichni věříme, že existujou, ale taky je ještě nikdo neviděl. Bipa mi přišla něco jako náš Schlecker, soudě podle toho, že tam měli stejnou vlastní značku, jako u nás vede právě ten. No, žádná hitparáda, vážení. Jo, jediný co, tak snad každá drogerie má velkej stojan s Essie laky a potom ještě za zmínku stojí Gosh. Ale ani z jednoho jsem nebyla bůhvíjak urvaná, co se týče laků, určitě preferuju jiný značky, než právě Essie.


Do Douglasu jsem radši ani nelezla, už z dálky jsem viděla, že tam mají Kiehl's, tak jsem usoudila, že by to bylo pro mě určitě moc nebezpečný. Znatelně jsem si spravila oko až v Müllerovi, ten určitě doporučuju navštívit. Fotky pocházejí z toho přímo na Mariahilfer, skutečně obří obchod. První část je klasická parfumerka a druhá je moc povedená drogerie, ve které jsem strávila tak hodinu a půl a jen jsem šmejdila, co tam všechno mají. Fotila jsem pochopitelně telefonem, myslím, že s foťákem by mě beztak vylifrovali raz dva. 


 Tuhle kosmetiku jsem si oblíbila tuším už kdysi v Itálii, a mám pocit, že ji prodávají i u nás v Douglasu?  Nebo si ji s něčím pletu? Levný a pěkně voňavý věci, taková variace na Baleu na druhou, tomu se těžko odolává.


 Kromě klasických značek jako u nás od Rimmelu, přes Artdeco, Essence, Catrice, který jsem nijak zvlášť nezkoumala, mě zaujal obrovskej výběr eco-friendly kosmetiky. Asi to v Rakousku dost frčí. Bylo tomu věnovaný celý jedno oddělení, a oči mi jen přecházely. Zde na fotce je pro mě neznámá značka Terra Naturi, neznáte někdo?

 Stojan s Yes to a Burt's bees

Alverde, Weleda, Logona, Lavera, Korres...nevěděla jsem, kam koukat dřív. Hned jsem si vzpomněla na Renču, myslím, že tady by se jí líbilo :)


 Co určitě nesmíte minout, je vlasová kosmetika John Frieda, která se dokonce ani s našimi internety třikrát nekamarádí. Ceny jsou ještě docela slušný, takže jsme neodolaly. Se svou ujetostí na vlasový produkty jsem se musela fakt držet. Já mám kondicionér pro uhlazení vlasů a ségra šampon a masku pro blond vlasy. Recenze určitě brzo bude :) Mimochodem, máte někdo zkušenost se suchým šamponem od Lee stafford pro tmavý vlasy? Už delší dobu po něm mlsně koukám, tak mě zajímá, jestli se to vyplatí, nebo jsou to vyhozený peníze?


Pečující řada Essence a mimo záběr ještě byla k mání celá řada proti akné od Manhattanu, všetně oblíbenýho kompaktního pudru. Teď když nad tím tak přemýšlím, v žádné drogerii jsem nenarazila na Revlon a to jsem měla za to, že se v Rakousku celkem běžně prodává. Nevíte o tom někdo něco?


U stojanu s Butter London laky jsem taky slintala pěkně dlouho. K pokladně jsem si už nesla Queen Vic, ale nakonec jsem si to v poslední chvíli rozmyslela, že mám přeci jen těch laků mnohdy až přespříliš a 18 éček za jeden lak není úplně levnej špás...ale věřím, že až mě zase přepadne nějakej záchvat "potřebuju se uklidnit nakupováním", tak určitě přijde na řadu nějakej pořádně nesmyslně drahej lak, to jsem celá já!


Něco málo z nákupů, na doporučení Rayonnery jsem se vydala do malé parfumerie Mona, kde by měli vést Aussie, tak jsem se tam vypravila s naivní představou, že třeba seženu ten zázrak 3 minute miracle, co je u Plum věčně vyprodanej. Navštívila sem pobočku na Petersplatz, což je kousíček od Stephansplaz aka klasickýho turistickýho checkpointu. Představovala jsem si nějakou menší útulnou drogerii třeba je jako náš Jasmín nebo Teta, kde seženu skvosty. Chyba, byl to malinkatej krcálek, kde kromě pár stojanů s klasickýma parfumerkovýma značkama měli ještě nějakou bižuterku a tretky. Aussie měli, 3 min bohužel ne, vyloženě jen pár kousků, ale přesto jsem musela šampon vyzkoušet, dokonale voní a přesně nějakej "čistící" odhlehčující šampon jsem sháněla.


Tak, to by bylo asi tak všechno. Nákupům zdar!

34 comments:

  1. Frutini,tyhle výrobky jsme si s kolegyní z práce asi před třemi čtyřmi lety kupovaly v Praze ve Strašnicích v DM drogerii.Pak zmizely,jejich třešňový sprej neměl chybu.Škoda a už nikde nejsou vidět.

    ReplyDelete
  2. Sprej stál asi kolem 120kč,víc ne.

    ReplyDelete
  3. Já jsem byla taky v úterý ve Vídni a nechápu proč tolik věcí u nás v drogeriích a dokonce i v potravinách nemají. Koupila jsem taky Johna Friedu, Aussie 3 miracle jsem sehnala naštěstí u Plum a můžu jen doporučit.
    Kamarádka co jezdí často do Vídně mi taky o Moně říkala, ale to musíte mít štěstí i tam je prý Aussie 3 mi hned vyprodaný. Jinak moc hezký nákup, příště musím vzít místo chlapa kamarádku a přidat:o) Petra

    ReplyDelete
  4. My chodime s priatelom do Viedne asi tak 3 krat do roka, a uz ma toho chudak plne zuby ako ma vzdy musi cakat pred peekom na kartner strasse kde vzdy kupujem rifle 7 for all mankind, potom povinna navsteva v assessorize, ktory u nas zrusili a samozrejme sa chodim este trosku pokochat k tiffanymu :) a potom povinne na mariahilfer kde je jediny douglas s MAC ktory poznam, kedze ten u nas este tiez nezaviedli( a asi ani nikdy nezavedu :( )
    Minule ked som bola v novinovom stanku zbadala som tam stojan s Lip Schmacker, skoro ma vystrelo!! Hned som nakupila coca cola cherry, fanta a sprite, ale bola som dost sklamana:(
    Karolina

    ReplyDelete
    Replies
    1. A já jsem myslela že, na Mariahilfer je čistě Mac a rozčilovala jsem se, že jsem ho tam nenašla...právě jsem nakoupila v Macu ve Steffls nebo jak se to píše na Karntner strasse a pak jsem se ještě chtěla podívat jednou na pár věcí a nic...no, třeba příště :)

      Delete
    2. Jo a teď mě žere, že nevím, že tam mají i 7 for all mankind...asi tam musím příště zajet znova...jejich obyč černý džíny by se mě fakt hodily!

      Delete
    3. Ale priprav sa na poriadne palky za tie rifle.. Ja som siich na posledy objednala z ebayu od jednej zenskej, viem uz cislo tak to nebol taky risk, a stali len 80 dolarov. Ked prisli boli uplne normalne, podla mna ziadny fejk, asi to bola len nejaka stara kolekcia.. Myslis ze aj taketo rifle fejkuju?

      Karolina

      Delete
    4. Já myslím, že v dnešní době se fejkuje snad všechno....ale v této značce se vůbec nevyznám...na druhou stranu natrefit na origo ze starší kolekce taky je úplně normální...pokud ti sedí, líbí se ti a přijdou ti kvalitní, neřešila bych to...

      Delete
  5. terra naturi jsem nakoupila v německu na letišti, i když jsem vezla plný batoh kanadské kosmetiky, tak prostě výprodejovým cenám za jedno euro jsem neodolala. a už jsem si tedy jako připadala dost divně a s nutností terapie, když jsem do batohu skládala další kosmetiku.

    a nevím, jako ani za to jedno euro bych to nedoporučila. čistící pěna je naředěný alkohol, makeup mapuje a cuckuje (to tedy nevím jistě, vyzkoušela ho kamarádka a od té doby, co jsem ho na ní viděla, nemám odvahu vyzkoušet ten svůj). možná odličovací mléko není špatné, pěkně voní, doličuje a dobře se umývá. ale taky se mi ta kosmetika na první pohled moc líbila a říkala jsem si "a sakra, ono to bude dobrý a kde já to budu za jedno euro u nás shánět!" tak naštěstí se zrovna tohoto nemusím bát.

    ReplyDelete
  6. Ve Vídni jsem taky byla :) Ta svítící katedrála je naprosto úchvatná :) BIPU jsem taky navštívila, stejně jako ty jsem si odnesla uhlazující kondicionér od Johny Friedy, dlouho už jsem na tuhle značku měla zálusk. Zatím jsem ho použila jednou a výsledek nic moc, ale dám mu šanci...

    ReplyDelete
  7. Nechápu, že jsem toho ve Vídni tolik minula. Byla jsem jen v tý drogerce BIPA a nic sem nekoupila, i toho Johna Friedu tam měli o dost dražší než v Německu, tak jsem odešla s prázdnou.
    Máš krásný fotky z těch vánočních trhů, ty moje nestojej za nic.

    ReplyDelete
  8. Ahoj Dáši, ten suchej šampon na tmavý vlasy od Lee Stafford mám a je nejlepší ze všech suchých šamponů, co jsem kdy zkusila (měla jsem i label.m, kterej je výrazně dražší a Lee Stafford mi přisahám přišel o chlup lepší). Vlasy fakt odmastí a co je hlavně pro mé jemné vlasy super je, že dělá perfektní objem, kterej vydrží (zním trapně vím, ale na mě to prostě fakt funguje). Mají víc odstínů, tuším, že mám ten středně hnědej, což odpovídá (mám hnědý vlasy s nádechem do zrzava). Zkoušela jsem i ten klasickej jakože bezbarvej (než začali vyrábět i ty tmavší odstíny) a taky se to dalo, když se to pak pořádně vyčesalo :-)
    Pěkné svátky!!

    ReplyDelete
  9. Krásný fotky z trhů. :)
    Já to mám blíž do Německa, tak jezdím nakupovat tam. Docela mi mrzí, že u nás v drogérkách i v potravinách nemají tolik věci jako u našich sousedů...

    ReplyDelete
  10. a na kolko vysiel prosim ta ten aussie sampon, inak pekne nakupy, ...:)

    ReplyDelete
  11. "sice všichni věříme, že existujou, ale taky je ještě nikdo neviděl" :D :D

    takovej výlet ti závidím, já byla naposledy ve Vídni někdy na jaře a strašně jsem se těšila do F21 a pak jsem byla celkem zklamaná...bloumala jsem tam asi hodinu a nic pořádnýho nemohla najít..připadá mi, že na webu měli snad lepší věci než pak v tom samotným obchodě..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, no jako hlavně je to obří...byla jsem ve dvou (nevím, jestli jich je ještě víc?) a v každým strávila tak hodinu minimálně...aby to člověk všechno pořádně prohrabal a našel skvosty, to by byla potřeba celej den...ale na webu zas ráda hrabu ve slevách, mám z tama spoustu skvělých svetrů za 7 euro, kalhot za 7 a tak....

      Delete
  12. super fotky a super článek

    s krémama od Essence pobavilo :D akorát že ony jsou vyprodané i v Německu, takže Rakousko na tom nebude jinak (viz německej Ebay, kde je prodávaj s řádnou přirážkou)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, tak to ani nevím, tak to pak jo...haluz, no ale stejně upřímně mám pocit, že jde o mnoho povyků pro nic....prostě jen voňavý krémy na ruce...

      Delete
  13. Krásne fotky a skvelý článok :) Milujem vianočné trhy vo Viedni :)
    Sima

    ReplyDelete
  14. Doufám, že pak bude recenze na Aussie šampon:) Já jsem měla to štěstí a u Plum koupila 3 minute miracle a je fakt boží. Mám v plánu k němu pořídit i šampon.

    ReplyDelete
  15. Ahoj,
    vypadá to úžasně, zrovna jsem dočetla recenzi na Macadamia Natural Oil a mám z této značky podobný dojem. Maska nepřekonatelná,olejíček super, ale znám lepší - Kerastase Elixir Ultime Oil a Alterna Kendi Oil.

    Jen jsem se chtěla zeptat, jestli někdo z Vás nemá zkušenost s Macadamia Natural Oil Healing Oil SPRAY?

    Mají ho na parfums.cz ve slevě, na což jsem dlouho čekala, ale nenašla jsem zrovna moc zkušeností.

    Děkuji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, podle mě to bude to samý jako olejíček...teď mi dochází, chci příště zkusit sprej :)

      Delete
    2. Mám ho, mám i trojnásobně dražší MorrocanOil a nevím, jelikož to obsahuje na prvních dvou místech silikon, tak to není nijaký výživa, jen to vlas zalepí a uhladí a dovnitř se pak nic nedostane. Podobnou teorii mi dneska potvrdila i recenze (ehm ted nevím kde, ale dohledám). Mě to s vlasy nic moc nedělá, to mi více pomohl samotný arganový olej nebo kokosák.

      Delete
  16. Předně hezké svátky!

    Muller i Bipa byly v Chorvatsku a v Mullerovi jsem nakupovala nejradši právě kvůli šíři výběru a cukrovinkám /perníčky a sušenky a měkké sušené meruňky a brusinky. Myslím, že by si u nás v pohodě uživili. K tvé otázce zkoušela jsem věci z jejich značky muller a ty byly dost podobné Balee, terry měla spolubydlící a to co jsem zkoušela - nějaké amplule, peeling a šampon mi přišli jako Alverde, jako dobrý, ale ně něco co bych si nutně kupovala sama.

    Ten Butter by mi asi nedal spát...

    ReplyDelete
  17. U nás mají Frutini v tetě a v nějakých no-name drogerkách. A Korres a další značky z bio koutku byhc u nás taky hnedka brala.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails