2010-11-26

Drugstore jewels vol.3 - foundations

Hello!
Today I want to do a review on some drugstore foundations. My #1 is Revlon colorstay, i don't think i need to write a lot about it....i use the combo/oily version with softflex. And some shades are really becoming hard to find - i wonder why? I read somewhere that this version is discontinued, but i don't know if it's true. So I found these 10 ml testers on british ebay. However i think this is not the same version I had before...the coverage is not as good as i was used to with my sotftflex version. I guess they're not entirely the same? 

As i was waiting for these two baby testers to arrive, i just thought i could buy some cheap drugstore foundation. I read very positive reviews on Essence stay all day foundation. So I tried it because it was super cheap (like $5). And i was very surprised - i actually like it!
PROS
1) I like the design and the packaging
2)The price - really funny for a full size foundation
3)Usually I hate when foundation is perfumed but i love how this smells!
4)The coverage is light to medium, but buildable
5)It creates THE most amazing dewy look i ever had on my face
6)Somehow it "soaks" into my skin so it creates the "I wear no makeup" look, thing that i definitely can't say about colorstay
CONS
1) Not for fair skin types. The shade I picked is the lightest. You can see on swatches it's the same like other colors that are not at all the lightest. (FYI, at Mac I wear 25 in winter and 35 in summer)
2)Pretty light coverage if you have problematic or acne-prone skin (actually i do so i'm definitely buying one more full coverage foundation in case my face is a disaster.And believe me it is and not only occasionally)
3)I really can't tell about the staying power its so seamless so i can't tell if i have it still on or if it's already gone :))) Generally I think you should try it, for that money :-)

Ahoj, dnes je na programu recenze levných drogerkových makeupů. Můj favorit je stále Colorstay, ale nemyslím si, že o tom potřebuju nějak moc psát.Používám tu combo/oily verzi se softflexem v ostínu Early tan- ten jsem měla přes léto, teď na zimu jsem chtěla světlejší a nějak blbě se shání, někde jsem dokonce četla, že se tato verze přestává vyrábět, tak nevím....nicméně jsem sehnala tyto dva testříky na britským ebay - ale asi je to možná jiná verze. přijde mi že není tak dobrý jako ten můj první.Mrkněte kdyžtak na fotky, asi na moje verze se softflexem je jiná a tu já chci :-) Tento jako né že by byl špatnej, ale má takovou ne tak user-friendly konzistenci a taky podle mě malinko horší krytí.

No a když jsem čekala, než mi je pošťačka přinese, rozhodla jsem se vyzkoušet megalevný drogerkový makeup od Essence, na který jsem se čirou náhodou doslechla ódy (A to i od holek co jinak používají makeupy vyšší kategorie než drogerka.) Takže nedalo mi to a navíc 99 Kč to je skoro jako zadarmo :-)
Moc jsem nečekala - ale jsem překvapená, mám ho moc ráda!
PLUSY
1) Moc se mi líbí design a praktické balení (ehm, jsem holka co má Revlon a jeho nejstupidnější balení na světě) - tady ho nikdy nevyprsknete kolik nechcete
2) Opravdu sranda cena za plné balení makeupu
3)Obvykle nesnáším když jsou produkty na obličej nějak parfémované, ale vůni tohoto miluju.
4)Krytí je lehké až střední, ale dá se pěkně vrstvit a díky tomu dosáhnout i vyššího stupně krytí
5) Vytváří opravdu ten nejlepší "dewy" look, jakýho jsem kdy na obličeji dosáhla...fakt zdravá, přirozeně zářivá pleť...
6)Absolutně netvoří masku, jaksi se "vsakuje" do obličeje (s tím je třeba trošku počítat a zvykout si při aplikaci), dělá takový ten efekt "já na sobě nemám makeup"
MINUSY
1)Nic pro bledulky. Já mám ten nejsvětlejší odstín a ten jak vidíte na fotce si naprosto nezadá s daleko tmavšími kolegy odvedle...pro představu já nosím u mac 25 v zimě a 35 v létě.
2) Pokud máte problémy s pletí jako já, mínusem může být docela malá krycí schopnost (a věřte mi, moje pleť umí bývat katastrofou nejen příležitostně) - sama si chci na tyto případy pořídit další, více krycí makeup.
3) neumím posoudit výdrž - tak dokonale splynul s pletí, nebo už je pryč?
Asi bych jej viděla nejlépe na nijak extrémní pleť, hodně mastná asi potřebuje silnější kalibr, ale za ty prachy to za zkoušku stojí ne?




6 comments:

  1. nad tym essence som dlho rozmyslala no akosi ma sklamala nacervensot odtienov taka divna farebnost a ked su take lacne neverila som ze aj kvalitne :/

    ReplyDelete
  2. O tom Essence všichni básní tak se na něj taky chystám,díky za recenzi...

    http://nikolbeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. It is not my first time to go to see this site, i am browsing this web site
    dailly and obtain nice facts from here all the time.

    Here is my web site ... website

    ReplyDelete
  4. I'm really enjoying the theme/design of your web site. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A number of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any advice to help fix this issue?

    Feel free to surf to my homepage :: http://www.beste-taufgeschenke.de/

    ReplyDelete
  5. Remaгkablе! Іtѕ actuаlly amazing рarаgrаph, I have got much clear іdea about fгοm thіs аrticlе.


    Μy web pagе :: hemorroides internas

    ReplyDelete
  6. Hі theгe to all, how is eνerything, I think everу one iѕ gеttіng moгe fгom this
    websitе, and yοur vieωs arе good
    deѕignеd for new visitorѕ.

    Also ѵisit my pagе: best detox for weight loss

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails